30 September 2011

රාවන රජු මිත්‍යාවක් ‍නොවන බව පෙන්විය හැකි සාහිත්‍යමය මූලාශ්‍ර


‍*සිංහල වෛද්‍ය විද්‍යා‍වේ දී -

රාවණ යනු “සිංහල වෙදකමේ විශේෂඥයෙක්” බව ඉතිහාසයේ සදහන් වේ. මෙ පිළිබදව මනෝ වෛද්‍ය මහාචාර්‍ය විජය දිසානායක මහතා මෙසේ කරුණු දක්වා ඇත.
“සංස්කෘත භාෂාවෙන් නොයෙකුත් සම්භාව්‍ය ආයුර්වේද ග්‍රන්ථ කළ පුද්ගලයා මොහු බැව් සමහරු පවසති.
ඔහුගේයයි කියනු ලබන කෘතීන්ගෙන් 4 ක් ප්‍රසිද්ධියට පත්ව ඇත.
1. ලාදුරු ඇතුළු නොයෙක් රෝගයන්ට සහ බලවත් ඖෂධ වට්ටෝරු දහසක් අඩංගු “කුමාර තන්ත්‍රය”
2. නාධි ශාස්ත්‍රයට අනුව රෝග නිශ්චය කල හැකි ආකාරය පිළිබද ලියවුණ “නාඩි ප්‍රකාශයත්”
ඔහු අතින් ලියවුණ බව සදහන් වේ.
3. එසේම “අර්ක ප්‍රකාශයේ” පරිච්ඡේද අවසන් වන්නේ පහත වැකියෙනි.
“ලංකාධිපති රාවණ විසින් ප්‍රබන්ධ කරන ලද සර්ග සියයක් මෙසේ අවසන්වෙයි”
4. මෙහුගේ අනිත් වෛද්‍ය ග්‍රන්ථය වන්නේ මෝහන ප්‍රතිකාරය හා ගුප්ත විද්‍යාවන් පිළිබදව ලියවී ඇති “ උද්දීය තන්ත්‍රය” වෙයි.
තවද........
5.කුමාර තන්ත්‍රය (කුමාර චිකිත්සා) : ලාදුරු ඇතුළු නොයෙක් රෝගයන්ට සහ බලවත් ඖෂධ වට්ටෝරු දහසක් අඩංගුය
6.උදිස්සා තන්ත්‍රය (උද්දීය තන්ත්රාය) : මෝහන ප්රීතිකාරය හා ගුප්ත විද්යාරවන් පිළිබදව
7.නාඩි ප්‍රකාශය : නාඩි ශාස්ත්රායට අනුව රෝග නිශ්චය
8.රසරත්නාකරය
9.වටිකා ප්‍රකරණය, යන රාවන සිංහල වෛද්‍ය විද්‍යාව වෙනු‍වෙන් රචිත ග්‍රන්ථ  වේ..
තවද සින්දුරම් නොහොත් රස වෛද්‍ය විද්‍යාවේ පියා ලෙසද රාවණ රජු හදුන්වයි.සරලා නැමති දිව්‍ය කාන්තාව‍ගේ කුසතුල හටගත් පිලිකාවක් සැත්කමක් මගින් සුවකළ බව ශල්‍ය වෛද්‍ය චිකිත්සාවලියේ නම් ග්‍රන්ථ යේ සදහන් වේ..
*සාහිත්‍යමය මූලාශ්‍ර ලෙස තවදුරටත්- 

1.රාජාවලිය
2.වරිගපූර්විකාව
3.රාවන වත
4.ලංකාවතාර සූත්‍රය 
අවශ්‍ය නම්....
5.මහා භාරතය
6.රාමායනය
7.වෛමානශාස්ත්‍ර ,වැනි ග්‍රන්ත...

*අංගම් ශාස්ත‍්‍රය-

රාවණ සහ අංගම් ශාස්ත‍්‍රය අතර සම්බන්ධය කොතරම් ප‍්‍රබලද කියතහොත් අදටත් අංගම් ශිල්පීන් සටන් පුහුණු අරඹන්නේ රාවණා නිරිඳාණන් සිහි කිරිම සඳහා පහනක් පිදීමෙන් අනතුරුවය.


හෙළ ගවේශන Hela Gaweshana

No comments:

Post a Comment