23 December 2011

රාවණ තරු සිරි අසිරිය 02

එදා රාම-රාවණ හටනේදී රාවණ පරදින බවත් හෙළ ශාස්‌ත්‍රය පරයකු වන බවත් දැන, පුලතිසි මහා සෘෂිහු සමස්‌ත ශාස්‌ත්‍රය ගැබ්කොට සිව ගුරුලුව සම්පාදනය කොට එය නිධන් ගත කළේ භෛරවයට බාර දෙමිනි අප සනුහරේ එකකුට මිස පිට එකෙකුට මෙය නොලැබේවා යන අධිටනනි. විජයබාහු රජු ලෝ ජය ගත්තේ මේ ශාස්‌ත්‍රයේ බලයෙනි. රාවණ පුත් මේඝ නාදයන්, ඉන්ද්‍ර ජීතයන් මහා විස්‌කම් කළේද මේ ශාස්‌ත්‍රයෙනි. මේ බොහෝ දේ ලියෑවෙන්නේ නැත. ලබා ගැනීමේ මග වෙයි. ඒ සඳහා භාවනාව අවැසිවෙයි.

මහා විජයබාහු ලකවැළ අතට ගෙන ධ්‍යාන වැඩුවෙක්‌ බව සඳහන් වන කියමන මෙහිදී අමතක නොකළ යුතුය. කෙළ යන්ත්‍ර මන්ත්‍ර පොත් වල පළමු විජයබාහු රජු භාවිතා කළ පරපුර ඉන්දුමයි වශයෙන් සඳහන් ගුප්ත ක්‍රම වේ. තවත් තැනක දෙවන රාජසිංහ රජු භාවිත කළ ගුරුකමයි යන්න සටහන්ය. මෙසේම තොටගමුවේ රාහුල හිමි භාවිත කරන ලද මන්ත්‍රයයි වශයෙන්ද සටහන් වන තැන් ඇත. මේ සියලු දෙනා හෙළ රාවණ පරපුරෙහි ශාස්‌ත්‍රය වෙසෙසින් භාවිත කරන ලද බව පෙනේ.

ගුප්ත විද්‍යාවේ විස්‌කම්

අන්තර්ගම රාජගුරු බණ්‌ඩාරයන් මෙහිදී අමතක කළ නොහැකිය. මහා විජයබාහුගේ සිංහල දේවියගේ පුතණුවන් වන සිත් බණ්‌ඩාර සහ අසිත් බණ්‌ඩාර පරපුරෙන් එන්නෙකි ඔහු. ඒ පිළිබඳ විස්‌තර පැරණි ගුප්ත ශාස්‌ත්‍ර පත පොතෙහි සඳහන්ය. ප්‍රථම පාළි මිළින්ද ප්‍රශ්නය, ගණදෙවි හෑල්ල, වදන් කවිපොත, බුඬ ගච්ඡය, සකස්‌කඩ ආදී ග්‍රන්ති කතුවරයා ඔහුය. වැලිවිට සරණංකර නාහිමියන්ගෙන් ඔහු ධර්මය ඉගෙන ගත් අතර නාහිමියෝ ඔහුගෙන් ගුප්ත ශාස්‌ත්‍රය ඉගෙන ගත්තාය. මෙසේ ඒ ඒ අය අතර හෙළ ශාස්‌ත්‍රය බැබැළිණි.

ගජබා රජුගේ ගුප්ත ශාස්‌ත්‍රීය දක්‍ෂතාවය ද අමතක නොකළ යුතුය. මෙහෙන් ගෙනගිය දොළොස්‌ දහස වෙනුවට සොළීන් සූවිසි දහසක්‌ මෙරටට ගෙන ඒමට ගජබා රජුට හැකිවිය. ඒ සිංහල දඬුමරණ ශාස්‌ත්‍රයේද පිහිට ඇතිවය. ගජබා රජු මුහුද දෙබෑ කොට ගිය බව ඉතිහාස කථාවන්හි සඳහන් වේ. නවීන විද්‍යාව අනුව සිතන්නෙත් මුහුදු යාත්‍රා වැනි දෙයක්‌ ගැන සිතුවේ නමුදු ගුප්ත ශාස්‌ත්‍රය හදාරා ඇත්තෙකු එය එසේම සිත්න්නේ නැත. යම් විටක මුහුදෙහි දිය දෙබෑ කිරීමේ ශක්‌තියක්‌ ගජබා රජුට තිබුණා විය හැක.

සෘෂිහුන්ගේ නාම අතරට එක්‌වන දුර්වාසස්‌ නම් මහා සෘෂීහුට මුහුදේ ජලය සිඳලීමේ ශක්‌තියක්‌ තැබුණු බව අප අමතක නොකළ යුතුවේ. ජෛමිණි මහා සෘෂිහුට අකුණු-සැර-හෙන වළකාලීමේ හැකියාව තිබුණු බව ද ප්‍රකාශ වේ. ජෛමිණි මහා සෘෂි නාමය සිහිපත් කරන්නෙකුට අකුණු සැඩ සුළං හෙන සැර වලින් පීඩාවක්‌ නොවන බව ද සත්‍යය. ඉදින් ඒවා මෙසේ වී නම් ගජබාහු මුහුදු දිය දෙබෑ කළ බව සත්‍යයක්‌මය.

ලෙව්කේ බණ්‌ඩාර චරිතයක්‌ අප මෙහි අමතක නොකළ යුතුවේ. වරෙක සුද්දන්ට අපේ සටන් ක්‍රම දක්‌නට ආශාවක්‌ ඇතිව තිබේ. සුද්දන් වටකොට සිටින ශාලාව මැදට වන් ලෙව්කේ මැතිඳු සිය අසිපත ලෙලෙව්වේය. නැවත එය පැළඳ ගත් කළ සුද්දන්ගේ මුවින් නැග ආයේ සිනහවකි.

"උඹලා සිනහ වෙන්න එපා බලපල්ලා උඹලගේ බෙල්ල දිහා" ලෙව්කේ මැතිඳු ගෙරෙව්වේය. හැම සුද්දෙකුගේම බෙල්ලෙහි "හුණු" පාරක්‌ විය. ඒ අසිපත් තුඩෙහි තවරාගත් හුණුය. සුද්දන් බියෙන් ශාලාවෙන් මග හැරියේය. ලෙවිකේ මැතිඳු හොඳ සටන් කාමියෙකි. අංගං පොරටද දක්‍ෂය. ඔහු මේ හපන් කම කළේ "යමකාල දේවතා" සිද්ධිය භාවිත කිරිමෙනි.

කොණ්‌ඩ දෙණියේ හාමුදුරුවන්ගේ ගුරුකම් ගැන බෝ දෙනා දනිති. දුම්රිය නැවැත්වූ බව, සිටගෙන සිටියවුන් එසේම සිටින්නට හැරිය බව බොහෝ දෙනා දනිති. එම හාමුදුරුවන් නිතර ඇසුරු කළ මහතෙක්‌ දැනට දන්කොටුව ප්‍රදේශයෙහි වෙයි. කොණ්‌ඩ දෙණියේ හාමුදුරුවන් භාවිත කළ මන්ත්‍රය ඔහුට ද පාඩම්ය. එහෙත් එය පාඩම් කළ ඔහුගේ දිවෙහි ගෙඩි දැම්මේය. ඒ නිසි උපදෙස්‌ නොමැති වීමෙනි. කොණ්‌ඩ දෙණියේ හාමුදුරුවන් මහ විස්‌කම් කළේ දෙවන රාජසිංහ රජු භාවිත කරන ලද "පිච්ච මල් වඩමේ" ගුරුකමෙනි.

මෙසේම කවියෙන් - ස්‌වර ශාස්‌ත්‍රයෙන් ද මහ විස්‌කම් කළවුන් අප අතර වෙයි. වරෙක අත්තරගම රාජගුරු බණ්‌ඩාරයන් කී වස්‌කවියක්‌ නිසා ඊට බඳුන් වූ සත්වයා අළු බවට පත්විණි. එම කරුණ නිසාම නුවර පලාතෙහි එය අදටත් "අළු ගොල්ල" නමින් හඳුන්වනු ලැබේ.

මෑතක මාතර යූ. ඒ. ඥනතිලක හිමියන් ලියූ කවි කරුණු වල ප්‍රතිඵල - විස්‌කම් බෝ දෙනා අසා ඇතුවාට සැකයක්‌ නැත. අත්තරගම රාජගුරු බණ්‌ඩාරයන් ඉහත විස්‌කම කළේ "අටකොන් චක්‍රයේ" උපකාරයෙනි. යූ. ඒ. ඥණතිලක හිමියන් කවියෙන් විස්‌කම් කළේ "අථකහ චක්‍රය" භාවිතයෙනි.

අදටත් කවියෙන් - මන්ත්‍රයෙන් - නැකතෙන් මහ විස්‌කම් කරන අය අප අතර වේ. යමෙක්‌ අදටත් සිතනුයේ මේ මහා ශාස්‌ත්‍රය ඉන්දියාවේ සිට අපට ලැබුණ බවකි. එහෙත් මෙහි ප්‍රථමයෙන් කී වේද තොරතුරු අධ්‍යයනය කරන කිසිවකු එසේ නොකියනු ඇත.

මා මෙම ලිපියෙහි පමණක්‌ සඳහන් කළ ශාස්‌ත්‍ර ක්‍රම කීපයකි. නරපුර ඉන්දුම, දඬුමරණ ශාස්‌ත්‍රය. ඉන්ද්‍ර ගුරුළුව, සිව ගුරුලුව, පිච්ච මල් වඩමේ ගුරුකම, අටකොන් චක්‍රය, අථකහ චක්‍රය සහ යමකාල දේවතා සිද්ධිය ඒ අතර වේ. මේවා හෙළ උමා ජ්‍යෙතිෂයෙහි එන මා හැඟි ශාස්‌ත්‍ර රත්නයෝය.

එහෙත් අද ජ්‍යෙතිෂය නමින් බොහෝ දෙනෙකු කර පින්නා සිටිනුයේ හෙළ උමා ජ්‍යෙතිෂය නමැති මහ කන්ද පාමුල සිටින මී පැටියෙකි. සත්‍යය ප්‍රකාශ කිරීමට මාධ්‍යයෙන්ද ඉඩක්‌ නොමැත. අනුන්ගේ ලිපි, දැනුම සොරකම් කිරීම ද බහුලය. මේ සියල්ල මැදින් නිසි පරිදි නිසි යමක්‌ සිදුකිරීමට නම් රාජ්‍ය අනුග්‍රහය යටතේ සුදුසුතම කෙනාට සුදුසුකම අවස්‌ථාව දිය යුතුවෙයි ඒ අතිරේක කතාවෙකි.

දඬුමරණ ශාස්‌ත්‍රය

දඬුමරණය නම් හෙළ උමා ජ්‍යෙතිෂයෙහි එන සුවිශේෂ ශාස්‌ත්‍ර ක්‍රමයයි. දඬුකඳකට පවා මර පැමිණවිය හැකි හෙයින් මෙය දඬුමරණ නම් ලබා ඇත. මොනරා සහ දියකාවා අතර ඇතිවන සටනක්‌ අයුරින් මෙය විස්‌තර කෙරේ. එහෙයින් ඊට දඬු මොණරය යෑයි ද කියති. රාවණ රජු ද දඬුමොණර වාහනයක්‌ භාවිත කළැයි කියෑ වේ.

මේ ශාස්‌ත්‍රය භාවිත කිරීමෙන් ඕනම බලවේගයක්‌ මොහොතකට හෝ නවතාලී මේ හැකියාවකි. නුවර පළාතේ විසූ ස්‌වාමින්වහන්සේ නමකි. ඇබිත්ත කොලුවා සමග වත්තට යන හාමුදුරුවන් එහි ගෙඩි කඩන්නේ ඇබිත්තයාගේ සහයෝගය ඇතිව බිම සිටමය. කටුනායක ඇවිරිවත්තේ වෙද මහත්මයා තැඹිලි ගස නවා තැබිලි බීවේ ද මේ ශාස්‌ත්‍රය භාවිත කිරීමෙන් විය හැකිය. හෝ එය "භූත බණ්‌ධනයක" ශක්‌තිය ද විය හැක.

ග්‍රහ අපල, එදිනෙදා ජීවිත ගැටලු විස¹ ගැනීමට මැනැවින් ඵලදායක වන මෙකී දඬුමරණ ශාස්‌ත්‍රය අද අතුරුදන්වේ. ලංකාවේ ජ්‍යෙතිෂ ශාස්‌ත්‍රඥයන් දහසක්‌ අතරින් කෙනෙකු හෝ මෙය විස්‌තර කිරීමට අපහාසයක්‌ වන බව මගේ විශ්වාසයයි. මෙරට මෙසේ නම් එතෙර එය එසේවත් පැවතිය හැකි නොවේ. දැනට මොඩන් පොත් සමාගමෙන් දඬුමරණය ගැන පොතක්‌ නිකුත්ව තිබේ. එහෙත් එහි ඇත්තේ දඬුමරණය ගැන නොවේ. ඒ ප්‍රකාශය කරනුයේ වගකීමෙකින් යුතුවය.

මේ ශාස්‌ත්‍රය විද්‍යාත්මකය. විශ්වයේ ප්‍රධාන ශක්‌තීන් දෙකක ගැටීම මෙහි හෙළි කෙරේ. එය කර්ම සිද්ධාන්තයට ද එකලාය. මැනැවින් වටහා ගෙන යන්නට දෙලොවටම වැඩදායක ශාස්‌ත්‍රයකි.

උපුටාගැනීම - හෙළ ගවෙශනය

No comments:

Post a Comment